Interview Bianca Eiland-Baarslag
DSO Objectleidster bij Nutricia
Wat maakt DSO voor jou anders dan andere werkgevers?
DSO is door haar organisatiestructuur veel toegankelijker als werkgever, waardoor iedereen elkaar ook persoonlijk kent. Een goed voorbeeld hiervan zijn de attenties van DSO tijdens de Dag van de Schoonmaker. Een kleine geste, maar medewerkers zijn hierdoor zeer blij verrast. En hebben ook veel meer het gevoel om erbij te horen sinds DSO het in 2016 heeft overgenomen van het vorige schoonmaakbedrijf. De lijnen zijn kort als er vragen zijn, of als er zaken spelen. Dit was absoluut niet het geval bij de vorige werkgever.
Wat merkt de opdrachtgever hiervan?
Medewerkers zijn veel meer betrokken dan voorheen. En dat is belangrijk omdat een overname op zichzelf al lastig genoeg is; want je krijgt toch ongevraagd een nieuwe werkgever. Het begint dan meestal al met de middelen en materialen: hoe wordt dat geregeld? We waren dan ook super blij verrast dat we zulke goeie middelen en materialen kregen; die ook nog ‘s op tijd geleverd werden. Je ziet nu dan ook dat iedereen met ideeën komt. Die direct worden gedeeld met Richard, de operationeel manager van DSO, wanneer hij binnenloopt. Mensen voelen zich geen nummer meer en zijn actief bezig met alles wat speelt. Bijvoorbeeld ook met de resultaten van de VSR-metingen. De medewerkers zijn hierdoor ook geïnteresseerd in het wel en wee van de leidinggevenden. Ook wanneer het de directeur van DSO betreft. Bij de vorige werkgever is nooit iemand van de directie langs geweest. Dit zegt natuurlijk al voldoende! Je merkt echt dat de medewerkers dit enorm waarderen.
Wat maakt DSO voor jou anders?
Naast het feit dat wij uiteraard een zeer goede kwaliteit leveren, zie je dat er veel meer aandacht wordt besteed aan de samenwerking met de medewerkers en opdrachtgever. De korte lijnen, de enorme betrokkenheid vanuit het management en de directie is iets wat wij nog nooit eerder hebben meegemaakt. Wat zich ook vertaald in de investering in opleidingen die onze mensen mogen volgen. Een goed voorbeeld hiervan is de Hospitality training die op maat is gemaakt voor Nutricia. En die zeer goed is ontvangen door onze medewerkers, wat meteen merkbaar is voor iedereen die met ons samenwerkt. Ook zie je nu dat wij als team veel flexibeler zijn richting de opdrachtgever en de gasten van Nutricia. Iedereen heeft er zin in en dat is merkbaar.
Eindelijk anders! Terug